גורם צבאי: לא נורתה אף יריה מכיוון סוריה לשטח ישראל

    קובי פינקלר No Comments on גורם צבאי: לא נורתה אף יריה מכיוון סוריה לשטח ישראל
    7:55
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on צה"ל החל בפינוי העזתים מרפיח; לקראת התמרון בעיר | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המבט מבעד למשקפת לתוך שטח סוריה מטעה.

    שקט, שלוה ובתים פזורים לצד מטעים, אגמי אגירת מים, מסגדים ומעט עננים בשמיים.

    כך נראה הסתיו למתבונן בעיניים רגילות.

    מעבר לשטח, מעבר למבט השטח רוווי לחימה הרוחשת בעיקר מתחת לפני השטח, אך לעיתים נשמעת גם בשטח הישראלי.

    במעבר קוניטרה, עמדו החיים מלכת. צה"ל הציב בכניסה מספר בטונדות שאינן מאשרות עוד את הכניסה והיציאה לתוך המעבר.

    " אנחנו בוחנים עכשיו דרכים שונות כדי להמשיך את פעילותם של הסוחרים והחקלאים הדרוזים שבשנה רגילה בעונה זו של השנה היו מעבירים אלפי ק"ג של תפוחים לסוריה. מאז שהמעבר מנסגר בשל הקרבות אין יוצא ואין בא ממנו ואנחנו שוקדים על פתרונות" אומר גורם צבאי באזור.

    מבט , מבעד למשקפת, מגלה עיר נטושה " הקרבות באזור הבריחו את כל תושבי הכפרים בסביבה וכיום יש במרחב כמה מאות לוחמי גאבת אל נוסרא השומרים על אחיזרתם בשטח. מטרתם היא אחת להפלת המשטר בסוריה וכל עוד זה קורה אין להם כל עניים עם ישראל" אומר קצין בגיזרה.

    מה קורה לאנשי האו"ם? מתברר כי אותם אנשי או"ם שישבו בשטח הישראלי לא נפגעו כלל " חיילי האו"ם שנטשו וברחו לתוך שטח ישראל איישוו מוצבים שהיו בתוך שטח סוריה. אלו שהצליחו לברוח נכנסו אלינו" אומר הקצין " והחלק האחר שלא הספיק להמלט נשבה בידי הארגון השייך למורדים" הוא מסביר.

    הקצין גם מתייחס לאירוע הכתב"מ ששוגר בידי המשטר הסורי ואומר כי הוא נשלח לאחר כיבוש קונטרה בידי המורדים על ידי הצבא הסורי כדי ללמוד על תנועותיהם. ברגע שהוא היה קרוב מידי לשטח ישראל לא לקחנו סיכון ויירטנו אותו. אנו פועלים בגיזרה בשיקול דעת מרכזי, לא רוצים לפתוח חזית נוספת ואם לא נאויים לא נירה. אני יכול להבטיח שאף כדור סורי לא הורה בכוונה תחילה לשטח ישראל ואם יהיו כאלו נדע להגיב בצורה הנכונה".

    ובתוך כך, אומר קצין בכיר בשבוע שעבר שאנחנו נמצאים עכשיו בהתפתחות נוספת ברמת הגולן, בה ארגוני המורדים השונים מנסים למצוא נקודת אחיזה בשטח סוריה. הקצין הבכיר מסביר שבעקבות ההפסד של ג'אבת אל נוסרא לדאע"ש במזרח סוריה, הם עברו לחלק המערבי של סוריה עד למעבר קונטרה כשהמגמה שלהם אינה כלפי ישראל.

    "יש כרגע באזור קונטרה סוגים של כל המורדים למעט דאעש", אמר הקצין הבכיר והוסיף, כי "הארגונים המורדים בסוריה ישלטו בקרוב על כל חלקה הסורי של רמת הגולן. ברור לנו שיבוא יום והם יגיעו גם אלינו. אבל, זה לא יקרה מחר מחרתיים וכאשר זה יגיע אנחנו ערוכים לכל מצב. הכוחות נמצאים בשטח, החיילים יודעים מה לעשות וביום פקודה נדע מה לעשות".

    מבט לגולן בסוריה צילום פינקלר

    מבט לגולן בסוריה צילום פינקלר(1)

    מבט לגולן בסוריה צילום פינקלר



    0 תגובות